INSIDEOUT NYC

Katarina Matsson gets to the core of the Big Apple

Best Of New York

with 2 comments

New York-desigern Narciso Rodriguez hyllades för sin vårkollektion, som blickar tillbaka mot 90-talet och den minimalism han då var med och skapade (och som älskades av modeikoner som Kate Moss och Carolyn Bessette Kennedy). Nu är han Sverigeaktuell med en kollektion för Lindex (raka, snygga linjer, jag skulle gärna ta en av de assymetriska klänningarna), deras Pink Collection, där tio procent av försäljningspriset oavkortat går till Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj. Ett superbra initiativ tycker jag! Här är hans favoritställen i New York.

ENGLISH: New York fashion designer Narciso Rodriguez got raving reviews for his return to the 90’s minimalism he once created in his s/s 2011 show. In october his design is also sold in Swedish Lindex stores, with ten percent of the income going to the Pink Ribbon Campaign of the Swedish Cancer Society and the fight against breast cancer. A beautiful way to reach out to women in two ways! These are his favorite New York spots:

Narciso Rodriguez, modeskapare, 49, Chelsea

Bästa frisör: Jag älskar att klippa mig på Orlo (34 Gansevoort St.). Det är fantastiskt, den bästa frisören i världen!

Bästa kubanska maten: Café Cortadito (210 E 3rd St). Det är såååå gott! Och superbilligt, ett av mina favoritställen att gå till.

Bästa plats för att hämta energi: Jag älskar Tompkins Square Park (mellan Avenues A och B, och 7th och 10th Street i East Village), det är väldigt lugnt, inspirerande och kul. För mig är det som att åka till stranden. När jag behöver hämta energi åker jag till havet och när jag inte har tid med det går jag till Tompkins Square Park. Det är väldigt inspirerande.

ENGLISH: Narciso Rodriguez, fashion designer, 49, Chelsea

Best Hair Cut: I love getting my hair cut at Orlo (34 Gansevoort St.). It’s so great. It’s the best haircut in the whole world.

Best Cuban Food: Café Cortadito (210 E 3rd St). It’s soooo good! And super cheap, it’s one of my favorite places to go.

Best place to regenerate: I love Tompkins Square Park (between Avenues A and B, and 7th and 10th Street in East Village), it’s very peaceful, inspiring and fun. It’s like going to the beach for me. When I need to regenerate I go to the ocean, and when I don’t have time to go to the ocean I go to Tompkins Square Park. It’s very inspiring.

2 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. […] syns är att något måste göras åt mitt hår NU. Kanske testa frisören Narciso Rodriguez tipsade om?) Får gå dit och käka lunch någon dag och föreviga den snygga inredningen. I kväll är det […]

  2. […] (hehe) och en favorit hos modeskaparna Narciso Rodriguez (läs mer om hans New York-favoriter här) och John Bartlett. En professionell rakning måste vara ungefär lika härligt som en […]


Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

