INSIDEOUT NYC

Katarina Matsson gets to the core of the Big Apple

This Is Love

with one comment

J som följer med mig på Radio Dept. Jag som följer med honom på Watain. Ett black metallband från kära gamla Uppsala. Alltså stanken satt kvar i näsan hela natten, trots dusch, och gav mig mardrömmar. Roligast: att Santos Party House, där de spelade, skriver att de bildades 1988. Då hade de väl knappt börjat skolan, de små satanisterna?

ENGLISH: That J sees Radio Dept with me. That I see Watain with him. A black metal band form good old Uppsala. Seriously, the stench lingered the whole night, giving me nightmares (and that is in spite of showering when we got home). Funny though that Santos Party House, where they played, writes that they formed in 1988, which would be like before they were even in school, little satanist kids.

Written by Katarina

December 3, 2010 at 2:46 pm

Posted in Music

Tagged with , ,

One Response

Subscribe to comments with RSS.

  1. [...] I går kväll serverade Malin skumpa på Hauser & Wirth (32 E. 69th Street), ett Upper East Side-galleri där en vän jobbar. Det var vernissage för Berlinde De Bruyckeres “Into One-Another To P.P.P”, en utställning dedikerad till hennes konstnärliga själsfrände Pier Paolo Pasolini och jag sprang (bokstavligt talat, hade bråttom) förbi en sväng. Eftersom jag inte hade läst på blev jag lätt chockad av de nakna, huvudlösa kropparna skulpterade i vax som mötte mig. Först: förvridna, skinnflådda, plågade. Men efter ett tag: även sköra, gränslösa, förenade. Faktiskt en riktigt stark utställning. Och jag längtar till den dagen då jag är en av de gamla rävarna som går runt med galleristen och bara kryssar för verk efter verk på shoppinglistan (men jag skulle nog få mardrömmar av att ha De Bruyckere hemma, jag och kött funkar inte så bra). [...]


Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

