INSIDEOUT NYC

Katarina Matsson gets to the core of the Big Apple

Skum Är En Bra Grej

with one comment

Så i dag, efter att ha avverkat lite måsten, har jag hängt med min 13-åriga kusin Runa. Bland annat har hon lärt mig att jag ser skum ut, men att det är en bra grej (sen finns även dåligt skum, men har inte riktigt fattat vad som är vad). Vi har åkt karusell i Central Park, förföljt ekorrar vid Strawberry Fields och köpt knallröd hårfärg (gissa till vem?!). Hösten är här på riktigt, förstår inte längre varför jag längtade, fryser! Men vackert är det.

ENGLISH: So today I’ve spent the day with my 13 year old cousin Runa. Among other things, she taught me that I look weird, but in a good way (there’s also weird in a bad way, I haven’t really figured out which is which). We’ve carouselled in Central Park, followed squirrels around Strawberry Fiels and bought really red hair color (guess for whom?!). Fall is here for real, don’t know what I was longing for, freezing! But beautiful. 

Written by Katarina

November 1, 2010 at 6:56 pm

Posted in Just Life, Parks

Tagged with ,

One Response

Subscribe to comments with RSS.

  1. Kattis!

    Tänk va, vilken belöning för att jag har återupptäckt facebook! Där låg den, fina länken till din blogg – du verkar har det alldeles strålande min vän!
    Ska uppdatera mig lite i ditt liv nu…

    Stor kram fina

    Lisa

    November 2, 2010 at 5:36 am


Leave a Reply

