INSIDEOUT NYC

Katarina Matsson gets to the core of the Big Apple

7A NYC

with 4 comments

Födelsedagsbrunch blev det också såklart, i går på 7A (hörnet Ave A och 7 St) i East Village (fest får däremot vänta till nästa år, lite svårt att planera i limbo). Jätteprisvärt (13 dollar för en brunch inklusive kaffe/te och en drink) och fullt av folk, men min California Omelette var värd att vänta på (för att inte tala om ingefära- och gräslöksdressingen). Klart det blev ett par mimosas också. För att citera Lisa Milberg från The Concretes: “Jag skulle kunna flytta hit bara för hundarna. Men jag skulle inte kunna bo här, för när jag är här så dricker jag mimosas till frukost varje dag”. Bästa presenten från Anna Lo: löpning från två sidor. För det här är inte bara matlagningens år, utan även löpningens. Herregud, jag kommer snart inte känna igen mig själv…

ENGLISH: Birthday brunch, of course, yesterday at 7A (corner Ave A and 7 St) i East Village (the party’ll have to wait till next year though, kind of hard to plan anything in limbo). Very well priced (13 bucks for a brunch including coffee/tea and a drink) and crowded, but my California Omelette was worth the wait (don’t even get me started on the ginger and scallion salad dressing…). A couple of mimosas found their way into my blood as well. To quote Lisa Milberg, of The Concretes: “I could move here just for the dogs. But I couldn’t live here, because when I’m here I drink mimosas for breakfast every day”. The best present from Anna Lo: two different sides of running. ‘Cause this isn’t only the year of cooking, it’s also the year of running. Soon I won’t even recognize myself…


Written by Katarina

January 24, 2011 at 9:46 am

Posted in Eat & Drink

Tagged with , , , ,

4 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. ❤❤❤

    Märta

    January 24, 2011 at 11:46 am

  2. Great! Då tar vi en 10-kilometare i parken när jag kommer! Efter jag har varit på mitt yoga bootcamp hos http://sportyspiceblog.com/

    Hannah

    January 24, 2011 at 2:13 pm

    • Det är en dejt! Blir lite sugen på yoga bootcamp också…

      Katarina

      January 24, 2011 at 4:35 pm

  3. […] vaknade vi till vårblå himmel och kylig vind. Vi begav oss till East Village för brunch på 7A (hörnet Ave A och 7 St) som  är ett alldeles utmärkt, prisvärt ställe om man man gillar […]


Leave a Reply

